T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Edirne’de Sağlık, Polis, Jandarma, İtfaiye, 112 Acil Çağrı Merkezinden hizmet vermeye başlarken, AFAD, 177 Orman yangın ihbar çağrı numaraları da önümüzdeki günlerde sisteme dahil edilecek.
Avrupa Birliğine uyum sürecinde, ülkemizde “Tek Acil Çağrı Numarası” oluşturma çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığımızın işbirliğinde 2009 yılında ilk olarak Antalya ve Isparta illerinde uygulanmaya başlanmıştır.
7/24 esasına göre hizmet vermek suretiyle; her türlü hava ve kara taşıtlarının meydana getirdiği kazalarda, bina, tesis ve orman yangınlarında, doğal afetlerde, acil müdahale gerektiren bütün olaylarda, çağrıları cevaplandırmak, gerekli müdahaleye karar vermek, hizmetleri sevk ve idare etmek üzere İlimizde de 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü kurulmuştur.
İlimizde 112 Tek Acil Çağrı Numarasına geçme çalışmalarına 11.01.2019 tarihinde 110 Alo İtfaiye acil çağrı numarasını (İlçe İtfaiyeleri henüz 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine dahil edilmemiştir), 06.03.2019 tarihinde Hızır Sağlık Hizmetleri, Alo 156 Jandarma İmdat acil çağrı numarasını ve 10.07.2019 tarihinde de Alo 155 Polis İmdat acil çağrı numarasının 112 Acil Çağrı Merkezi Sistemine entegre edilmesiyle hizmet vermeye başlamıştır.
Bakanlığımızca yapılacak planlama dâhilinde 177 Orman Yangın ve 122 AFAD acil çağrı numaraları 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine dâhil edilecektir.
Vatandaşlarımız acil durumlarda; 155 Polis İmdat, 110 Yangın İhbar, 156 Jandarma İmdat ve 112 Acil sağlık Hizmetleri numaraları yerine; Tek Acil Çağrı Numarası olan 112’den ulaşabiliyorlar. 112 Acil Çağrı Merkezine gelen acil çağrılar çağrı alıcılar tarafından ilgili kurumlara aktarılarak kurumlarca çok kısa bir süre içerisinde ekipler olay yerine sevk edilmektedir.
Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik, asayiş ekipleri ve itfaiye birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda en önemli unsuru Çağrı Alıcıların çağrılara cevap verme süreleri oluşturmaktadır. Sekiz aylık süreçte çağrı alıcılar tarafından acil çağrıya yanıt verme süresi 2.56 saniyeye olarak gerçekleşmiştir.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde görev yapan çağrı alıcılara sağlık sorunu ile gelen bir çağrının Acil Sağlık Hizmetlerine aktarılması ve sağlık çağrı yönlendiriciler tarafından ambulansların hastaya yönlendirilmesi 1 dakika 15 saniye,
Acil çağrının İtfaiye çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 41 saniye,
Acil çağrının Emniyet çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 1 dakika 53 saniye,
Acil çağrının Jandarma çağrı yönlendiricilere aktarıldıktan sonra ekiplerin olay yerine yönlendirilmesi 2 dakika gibi bir sürede gerçekleşmektedir.
7 AYDA 110 BİN 975 ÇAĞRI GERÇEKLEŞTİ.
Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. Vatandaşların her an kendilerinin de acil bir durum içinde olabileceği gerçeğini akılda tutarak, 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul etmemeleri gerekiyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılının ilk sekiz aylık döneminde toplam 116 bin 029 çağrı geldi. Bunların 51 bin 945’ini vakaya dönüşen çağrılar oluştururken, 64 bin 084’ünü, vakaya dönüşmeyen çağrılar oluşturmaktadır. Vakaya dönüşen çağrıların oranı %38,38, vakaya dönüşmeyen çağrıların oranı ise %61,62’tır. Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir. Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor. Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 4.146,00 Türk Lirası ceza kesilmiştir.
ACİL VAKALARDA TERCÜMANLIK HİZMETİ
112 Acil Çağrı Merkezine gelen yabancı dilde çağrılar (İngilizce, Almanca, Rusça, Arapça) için tercümanlık hizmeti de bulunmaktadır. Yabancı uyruklu şahıslardan gelen acil çağrılara; 7/24 esasıyla hizmet veren Bakanlık tercümanı ve ilgili kurum (jandarma, sağlık, itfaiye vb. ) görevlisinin katılımıyla konferans görüşme sağlanmakta, görevliler kendilerine tercüme edilen şikâyeti dinleyerek ekiplerini çok kısa sürede olay yerine yönlendirmektedirler. Özellikle Bulgar ve Yunan vatandaşlarının yoğun olarak bulunduğu şehir merkezimizde bu uygulama turistlerce büyük takdir ve beğeni toplamaktadır.